Translate

vrijdag 8 juni 2012

Update 1

Hier zijn we dan eindelijk met de eerste update,het goede weer van afgelopen week heeft er voor gezorgd dat er niet kon/mocht gebouwd worden het 1/1 schaal werk stond al een tijdje te wachten op het startschot.
De BBQ van onder het stof halen stond dan ook op de eerste plaats,na het lekker eten en de nodige wijn was er van modelbouw totaal geen sprake meer.
Maar dit geheel terzijde er is ondertussen niet zoveel gebeurd de kader is geplaatst maar moet natuurlijk nog een zwart kleurtje op geschilderd krijgen,verder heb ik een beetje tijd gehad/gevonden om aan de Jagdpanzer wat verder te werken en een beetje PE aan toe te voegen wat een zeer leuk en interessant werk is.
Aan de setting is ook een beetje gesleuteld zo heeft de boom plaats moeten maken voor enkele boomstronken maar later hier iets meer uitleg over.
De panzer staat in een dryfit kleedje maar ik overweeg toch sterk om de tracks te vervangen door het merk friul wat het geheel toch wat realistischer zal maken.









8 opmerkingen:

Nico zei

Yo Danny,

Mooie vorderingen.

Mss teveel boomstammen op de voorgrond? ben benieuwd naar meer.

Grt Nico

Belgium Diorama World zei

He Nico bedankt voor deze info,hier kan je wel eens gelijk in hebben dat er iets teveel stronken liggen dit moet ik zeker herzien..

Elco zei

De tracks vervangen is zeker een meerwaarde, setje magictracks doet ook al wonderen! Lay out ziet er al goed uit en idd met een stammetje of 2 op de voorgrond ben je dr ook;)

Belgium Diorama World zei

Bedankt Elco...

peter zei

Het aantal stammetjes hangt volgens mij af wat je met de rest van het grondwerk doet. Op dit moment vind ik niet dat het model naar de achtergrond verdwijnt. Misschien toch maar even afwachten.
De tank ziet er tot nu toe goed uit. Misschien te goed ;-)

PS: mijn volgende meeting waar ik heen trek is Mol in september. Ik hoop je daar dan eens te ontmoeten. En ik probeer er ook voor jou in de competitie te eindigen (ik heb de uitslag van vorig jaar nog eens bekeken). :-D

Groetjes
Peter
http://peterscave.blogspot.be/

Belgium Diorama World zei

He Peter ik kijk er ook naar uit om u eens te mogen ontmoeten,te mol zal ik zeker aanwezig zijn is trouwens een echte mooie beurs waar ik graag vertoef...

Thierry Tish zei

Hey Danny! Mooi gewerkt tot nu toe! Wat die stammetjes betreft zou ik ook nog wat wachten en later zien wat het geeft met de andere elementen van het grondwerk.
Ik moet toegeven dat ik ook tijdens de laatste twee weken niet veel heb kunnen doen... zoals je zegt: een beetje 1:1 werk en enkele pintjes te veel gedronken tijdens bbq's!

Happy modelling!

Belgium Diorama World zei

He Thierry bedankt om even langs te komen,ik ga het nog even bekijken hoe het totaal plaatje er gaat uit zien met de boomstronken voor de rest heb ik nog een beetje kunnen verder werken foto's volgen van de week nog...