Translate

dinsdag 17 april 2012

Tarawa 1943.

Voor mijn nieuwe project trekken we dit keer naar de Pacific,de veldslag waar ik voor heb gekozen speeld zich af op de eilandengroep Tarawa.
De slag om Tarawa (20-23 november 1943) was een van de veldslagen in de Islandhoppingtechniek die de Amerikanen tijdens Wereldoorlog II toepasten. Vooral het eiland Betio was ,omwille van zijn vliegveld, belangrijk voor de bevoorrading van de Amerikaanse troepen tijdens het verdere verloop van de oorlog.
Het verhaal zal zich afspelen op het eiland Betio waar het 2nd Division  zonet een pillbox heeft ingenomen na zeer hevige gevechten.
De pillbox (pillendoos) waren kleine bunkers die zeer goed verstopt waren en bijna volledig opgingen in hun omgeving.
Voor de figuren heb ik gekozen van het merk Dragon Gen2.
Ondertussen ben ik al gestart met het vervaardigen van de pillbox die vooral werden gemaakt uit hout van palmbomen die voldoende aanwezig waren op alle omliggende eilanden.
Uiteraard moet het hout nog volledig behandeld en afgewerkt worden maar zo hebben jullie toch al een idee hoe het ongeveer gaat worden ..






6 opmerkingen:

Captain Richard's miniature Civil War zei

Excellent work on the base

Belgium Diorama World zei

Thanks Richard...

Thierry Tish zei

Hey Danny! Geïnspireerd door de reeks "The Pacific"?

Belgium Diorama World zei

Inderdaad Tish,ik heb deze serie nog eens bekeken al een tijdje geleden vandaar om eens een stap naar de pacific te maken,ik had zelfs zoveel geluk dat ik ooit eens een setje Gen2 figuurtjes had overgekocht die hier perfect bij paste...

peter zei

Hey Danny dit ziet er weer veelbelovend uit. Ik heb de reeks de Pacific nog niet bekeken maar ik ken de geschiedenis wel uit de boeken die ik heb gelezen. En niet vergeten, de prachtige stripverhalen "Tarawa" die de voorlopers waren van de stripreeks Buck Danny.

Groetjes
Peter
http://peterscave.blogspot.com/

Belgium Diorama World zei

Inderdaad Peter dit zijn prachtige stripverhalen maar de reeks the pacific is een echte aanrader...